Hubspot palvelumuotoilu.jpg


Testaa ennen kuin toteutat - ilmoittaudu palvelumuotoilun työpajaan!

Onko sinulla loistava idea, jota haluaisit sparrata kanssamme?

Olit sitten lanseeraamassa uutta sovellusta tai modernisoimassa aikasyöppöä liiketoimintajärjestelmää, sen suunnitteluun ja toteutukseen kannattaa panostaa jo prosessin alkuvaiheessa.

palvelumuotoilu

 

Kenelle työpaja on tarkoitettu?

Digitaalisessa palvelumuotoilussa haastetaan kehitettävää palvelua koskevat ennakko-odotukset. Ketterin menetelmin kerätään tietoa päätöksenteon tueksi ja ideoita testataan käyttäjälähtöisesti. Prosessin tavoitteena on selkeyttää ja priorisoida digitaalisen palvelun kehitystehtäviä.

Palvelumuotoilun työpajojen sisällöt räätälöidään aina tuotteen ja tarpeen mukaan. Esimerkiksi silloin, kun ollaan rakentamassa kuluttajien käyttöön tarkoitettua sovellusta, työpajoissa voidaan käydä läpi liiketoiminnan tavoitteita, ansaintalogiikkaa ja asiakaslupausta.

Jos taas tavoitteena on toteuttaa organisaation sisäisiä toimintoja sujuvoittava ratkaisu, painopiste voi olla käyttäjien kuuntelussa ja fiksuimpien toimintatapojen sekä teknisten ratkaisujen kartoituksessa.

Työpaja sopii yrityksellenne, jos:

🔧 suunnittelette uuden sovelluksen lanseeraamista
🔧 olette modernisoimassa aikasyöppöä liiketoimintajärjestelmää
🔧 kaipaatte apua sovelluksen tekniseen toteutukseen
🔧 mietitte, voisiko yrityksen sisäisiä prosesseja tehostaa uuden järjestelmän avulla


Ennen työpajaan ilmoittautumista käymme aina kartoittavan keskustelun, joka ei vielä sido sinua mihinkään. Voit myös varata ajan keskustelulle, vaikka et olisi vielä varma, soveltuuko palvelumuotoilu tarpeisiisi. 

VARAA 15MIN KESKUSTELUAIKA

 
Ideasta tekniseen toteutukseen

Työpajoja järjestetään pääkaupunkiseudulla ja Oulussa. Paikalla on aina sekä palvelumuotoilija että tekninen asiantuntija, joten tarvittaessa ideasta voidaan edetä aina tekniseen toteutukseen asti.

Lähtökohdista ja tavoitteista riippuen työpajoissa voidaan käydä läpi esimerkiksi näitä asioita:

  • Palvelun tavoitteet
    • Job to be done (minkä asian palvelu tekee / ratkaisee)
    • Liiketoiminnallinen tavoite, ansaintalogiikka
    • Palvelun kuvaus, asiakaslupauksen kiteytys
  • Sidosryhmäanalyysi
    • Asiakassegmentit ja heille tärkeät asiat
    • Alan vaikuttajat
    • Rahoittajat
  • Katsaus toimintaympäristöön
    • Olemassa olevat ratkaisut
    • Kilpailija-analyysi, erottavat tekijät
    • Palveluun liittyvät kiinnostusta herättävät aihepiirit
  • Olettamusten validointi, datan keruun tavoitteet ja keinot
    • Riskianalyysi
    • Käyttäjätestaukset
    • Analytiikka
    • MVP:t
    • Kyselyt
  • Palvelun määrittely
    • Eri ominaisuuksien listaus ja niiden arvottaminen ja priorisointi käyttäjätarpeiden mukaan.
    • Eri teknisten toteutustapojen kartoitus ja arviointi.
    • Käyttäjälähtöinen käyttöliittymäsuunnittelu
    • Kustannusarvio

HUOM! Työpaja räätälöidään aina tarpeen mukaan, joten kaikkia listan asioita ei käydä yhden tapaamiskerran aikana läpi.

Frontend Developer Jaakko Lehtonen kertoo kokemuksistaan palvelumuotoiluprojektin vetämisestä:

 

 

Kiinnostuitko?

Varaa aika keskustelulle suoraan Anssin kalenterista
tai täytä lomake alta, niin olemme sinuun yhteydessä.

 

käyttäjätestaus


Mitä käyttäjätestaus on käytännössä?

Digipalveluiden toteutuksissa moni peruskäyttäjä ei oikeastaan kiinnitä huomiota suunnitteluun ennen kuin se on niin huonoa tai erilaista että haittaa elämää. Miten välttää tällainen tilanne ja tehdä käyttäjätestausta tehokkaasti?

Käyttäjätutkimus


6 tapaa, miten käyttäjätutkimus maksaa itsensä takaisin

Käyttäjien tarpeiden pitäisi olla ohjelmistokehityksessä lähtökohta ja prioriteetti numero yksi.